tisdag 8 oktober 2013

Men vad hände?

Rekordlångt uppehåll i bloggen. Dagarna bara går och jag hinner inte med något. Jag har haft fullt upp med livet, med min syverksamhet och med en himla massa andra saker.

I dag kom det fint brev i lådan. Kallelse till psykologen. Äntligen! Nästa vecka ska jag dit. Jag tror det blir sista besöket hos psykologen. Kuratorsbesöken kom av sig. De verkar turas om att vara långtidssjukskrivna på mottagningen.

I november är det äntligen dags för läkarbesöket. Då ska jag få min "diagnos" och remiss till första operationen. Sedan är det väldigt lång väntetid på operation. Just nu 9 månader efter att man varit på bedömning.

Jag tränar på gymmet fem gånger i veckan, jag syr, hösten tvekar och vi sjunger singstar här hemma och eldar i kaminen för att hålla värmen uppe. Så ser livet ut just nu.

2 kommentarer:

  1. Shit 9 månader!! vilken mottagning utreds du på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så många kliniker som gör den här operationen så jag kommer troligen remitteras till Karolinska sjukhuset i Stockholm.

      Mastektomi på transkillar görs antagligen bara vissa datum och jag kan tänka mig att det finns någon form av prioriteringsordning där andra operationer går före. Därav den långa väntetiden.

      Radera