lördag 12 oktober 2013

11 månader på T

Läste på ett forum för transpersoner om något som kan liknas vid mensvärk på killar som gått på Testosteron en tid. Trots lång tid på Testsosteron fortsätter det att kännas som mensvärk i magen lite till och från så länge den nedre operationen inte är gjord. Jag har känt av detta alltmer på senare tid.

Det kan vara livmodern som drar sig samman. Jag är inte helt insatt i vad som verkligen händer med en kvinnokropp som har en manlig nivå av Testosteron. Men kombinationen är sannolikt inte helt lyckad.

Den nedre operationen såväl på utsidan som insidan kommer inte ske förrän minst ett år efter "diagnos". Med andra ord minst två år efter påbörjad utredning. För min del har jag då gått på Testosteron i över två år eller kanske snarare 2,5-3 år.

Jag fick en kallelse till cellprov. Jag avbokade tiden. Jag gör gärna det provet men då vill jag komma till en mottagning med transkompetens.

2 kommentarer:

  1. Psst, det är inte fastställt att det finns en ökad risk för cancer. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört det från flera håll men det är möjligt att det inte är vetenskapligt bevisat. Jag är inte orolig för egen del eftersom det bara handlar om tid tills jag är opererad.

      Radera