fredag 20 september 2013

Audiologen

Jag sitter i ett väntrum på Audiologen. Jag uppfylls av känslan att jag inte kommer gå ut därifrån med beskedet att allt är helt perfekt. Jag känner mig lugn. Det blir bra det här.

Jag sitter i ett litet isolerat rum. Sköterskan pratar. Lite för mycket info. Orkar inte ta in allt. Jag får hörlurar på mig. De är ganska obekväma. Det kommer ljud i öronen. Vissa ljud är så svaga så jag får gissa att jag hör dem, fast jag är inte helt säker på om det bara är min tinnitus eller om det verkligen är något ljud i lurarna. Emellanåt dröjer det mellan ljuden.

Sköterskan kommer in i rummet. Generellt ligger jag "på gränsen" men vid någon frekvens "dippar" jag rejält så där hör jag nästan inte alls. Jag får titta på en kurva. Höger öra ligger lägre än vänster. Det är i höger jag har mest tinnitus. Min tinnitus beror på hörselnedsättning. Det blir remiss till Hörselvården.

Jag är väl inte så överraskad om jag tänker efter. Men ändå kommer chocken i form av trötthet. Jag vill bara sova. Somnar i bilen, somnar i soffan hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar