måndag 24 februari 2014

Ring nu

En vecka går fort och det är en vecka sedan jag skrev i bloggen. Det har varit sportlov. Esmeralda började på scouterna i dag. Det var kul men vi är båda väldigt trötta. Hon somnade snabbt, hoppas jag gör detsamma snart.

Jag har fått en förfrågan om att vara med i en radiodokumentär. Allt är inte klart än så jag kan inte säga mer om det. Men jag är väldigt glad att jag blev tillfrågad.

Nu har jag fyra mötesfria dagar framför mig. Det blir gymträning och lite röjning här hemma.

Våren har traskat in lite tvekande som den brukar. Vilket betyder att alla mullvadshögar syns väldigt bra där ute på tomten.

Jag ska snart boka in en dag med trädgårdsfixarna så vi kan inleda utesäsongen på ett skönt sätt.

I går grillade vi korv och avnjöt den utomhus. Utan mössa. Inte alls illa.

Det är drygt tre veckor sedan jag var hos Dr Lundgren på Karolinska. Har inte hört ett ljud därifrån. Om jag ändå kunde få min operation före sommaren. Jag står inte ut, varje dag är så jobbig. Det påverkar mitt tålamod och mitt humör att se ut som jag gör. Bindern är dessutom väldigt obekväm även om jag stundtals glömmer bort den.

Jag längtar efter att kunna ta av mig tröjan, längtar efter att kunna gå ut från duschen med handduken runt midjan istället för strax under hakan.

Ring någon gång då, dumma telefon. Kan inte sjuksköterskan ringa och säga "hej kan du komma på måndag, vi har en operationstid till dig då?". Snälla snälla snälla, ring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar