onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år!

Lagade en festlig middag med laxfärserade rödspättafiléer, sås med creme fraiche och dill och till det mandelpotatis. Det var gott. Men Esmeralda rotade fram laxfyllningen, slängde i sig den på några minuter och ville lämna bordet medan hon tjatade efter chips, kakor och choklad.

Jag bakade en jättegod kladdkaka. Utan både socker och smör. Ska lägga ut receptet i min matblogg så snart jag hinner.

Jag ägnade nyårsaftonen åt att stryka tvätt. Hade en rejäl hög som jag lyckades bli av med. Vi gick och la oss vid 23-tiden. Här i skogen märks inte nyårsfirandet av så vi somnade gott.

Jag blöder fortfarande mycket. Vi åkte och handlade i går. Det var nödvändigt. Men jag har hittat en webbshop också. Kan vara bra för de som tycker det känns bättre så, så länge det är nödvändigt. Må detta bli den allra sista gången någonsin. Jag ska ringa Endokrinologen så snart jag kan. I mina drömmar är jag opererad innan det här året nått sitt slut. Då kan jag aldrig mer blöda. Allt ska bort. Jag försöker att inte gå ner mig i detta. men visst är det jobbigt. Fruktansvärt jobbigt. Det har det varit ända sedan första gången då när jag var 12-13 år. Som jag lidit av detta. Mens och bröst. Nu får det vara nog.

Januari månad. Snart ska jag åka till Karolinska sjukhuset på undersökning sedan är det bara några månaders väntan kvar på operationen. Jag lever på det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar