fredag 15 november 2013

Utredningen är klar

Vilket glädjerus jag åkt rakt in. Jajamensan. Får man vara så här glad? Önskar det funnits ett konto där jag kunde spara lite glädje till andra tillfällen. Jag hade inte väntat mig att det skulle kännas så starkt. En helt otroligt skön känsla sprider sig och fyller upp hela mitt inre.

Läkarsamtalet i går var så fint. Teamet i Lund är fantastiska. De lyssnar, de förklarar, de gör att allt känns så rätt och bra. De förstår mig fast de egentligen inte KAN göra det för de har aldrig varit i just min situation. Ändå känner jag mig så oerhört sedd och bekräftad. Det jag säger faller rätt och deras kommentarer och svar får mina tankar att stämma så väl. Just den känslan, att de verkligen förstår vad jag pratar om, det är en härlig känsla.

Nu skriver de remiss till Endokrinologen så att jag får börja med Testosteronsprutor och de skriver remiss till Karolinska i Stockholm så att jag får genomgå Mastektomin, dvs operation av bröstpartiet.

Jag kommer att få en kallelse till Könsidentitetsteamets läkare om ett år. Då ska ansökan göras till Socialstyrelsens Rättsliga råd. Efter Rättsliga rådets godkännande kommer jag att få göra de nedre operationerna och jag kommer att få nytt personnummer vilket betyder att jag då juridiskt registreras som man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar