torsdag 14 november 2013

Dagen D som i diagnos

Hur mår jag i dag då? Om jag säger att jag är lugn som en filbunke så håller jag mig inte till sanningen.

Jag ska hem till en vän och fika timmarna innan läkarbesöket. Det tror jag är en riktigt bra idé för att skingra tankarna.

Jag har längtat efter den här dagen mycket länge. Nu när den är här vill jag bara fly ifrån den. Ingen bra känsla alls. Jag ska landa, jag ska vara här och nu och tänka att allt är bra. Jag vet vem jag är. Det kommer gå bra i dag. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra. Det är ofta lite skrämmande att nå fram till ett mål, särskilt om det är något man längtat länge efter, och det är något som betyder mycket för en. Men ta det lugnt. Det är OK. Och det kommer nya mål. Som Tranströmer sa: "Du blir aldrig färdig, och det är som det skall"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju just det, att det betyder så oerhört mycket för mig. Just nu betyder det allt.

      Radera