lördag 3 augusti 2013

Kärlek, heder och beröm

I dag känner jag beundran, respekt, kärlek, ödmjukhet och väldigt mycket mer för flera saker. Dels för manifestationen i Malmö som jag tycker ser ut att ha skett med stor värdighet. Heder åt er alla som deltog. Bra gjort RFSL Malmö.

Jag känner också glädje över alla de som deltog i prideparaden i Stockholm i dag. Jag var inte där själv. Stockholm är långt bort.

Jag hörde på radion att några HBTQ-personer från Ryssland valt att delta i Stockholm Pride. Det fick mig att tänka att alla HBTQ-personer i Ryssland skulle haft rätt till asyl under Pridefestivalen för att stärka sig. Så kan de jobba vidare på hemmaplan sedan och förhoppningsvis också då ha stöd från alla oss andra HBTQ-personer och organisationer runt om i världen.

De HBTQ-personer och anhöriga som pratade i radion öste beröm över vårt RFSL i Sverige. Det ska vi ta till oss och bara se till att fortsätta arbeta i den andan att alla människor har samma värde och att alla ska få leva sitt liv i frihet och trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar