söndag 4 augusti 2013

Bad

Vi badar för fullt och det går hur bra som helst. Jag har badshorts, binder och träningströja. Bra stämning vid badet. Skratt, lek, stoj och lite prat emellanåt.

I går var det ett barn som frågade mig om jag måste bada med tröja. Ja den skyddar mot solen sa jag och sedan var det inte mer med det.

I går träffade vi en kompis till dottern som var där med sin mamma och andra vänner. Mamman har jag inte haft möjlighet att prata med, men jag vet att vi har gemensamma bekanta. Dessa bekanta har varit oerhört stöttande och positiva så jag hoppades att de skulle ha pratat om mig. Jag kunde inte märka av om det var så eller inte men det kändes iaf helt okej så jag antar det. Fast barnet kände inte igen mig förstås. Jag ser inte alls ut som när vi träffades senast, för nästan ett år sedan.

Grannens lilla flicka minns inte mig som annat än pappa så hon kallar mig för "pappa".

Vi har badat i dag igen. När vi kom till badet var vi helt ensamma men efter en stund var det fullt med folk och då var det mycket roligare. Badplatser är som lekplatser, det ska vara folk där annars känns det bara tråkigt. Vi hade med oss smörgås så vi stannade och åt och dottern träffade kompisar som hon lekte med. Men till slut hade alla kompisar gått hem och då gick vi också.

Jag pratade med ett äldre par som jag träffat på en del förut. De är trevliga och pratglada. Jag märker inte av att någon reagerar på mig eller hur jag ser ut. Dottern säger pappa och ropar på mig mycket, det kanske underlättar.

Jag är osäker på hur pass bra jag passerar. Kanske börjar jag bli allt mer androgyn. Kanske de rentav tänker att jag är en något feminin man? I så fall är jag nöjd så här långt.

Jag längtar riktigt mycket efter Mastektomin. Nästa år, då badar jag utan tröja. Då kan jag vara säker på att verkligen passera som man. Tills dess får jag leva på att jag är förhållandevis trygg med att vara den jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar