onsdag 17 juli 2013

Från fästing till fest

Något bet mig i vänster sida av bakhuvudet. Fick en jättebula. Fick fler bulor. Det kliade och gjorde ont. Jag tog ett foto och tittade på det. Det såg inte så bra ut. Fick gå till doktorn. Tror det är en Broms eller Geting sa jag. Det är ett fästingbett och du har Borrelia, sa doktorn. Fick Penicillin. Dessutom gav han mig väldigt onödig information när han sa att det kan angripa hjärnan. Nej tack, det behövs inte.

Jag vet inte vad som är värst. Tröttheten eller magen som inte gillar varken Borrelia eller Penicillin eller oron för att fastna i en karusell av bakslag och återkommande symptom? Det där med Borrelia, det drabbar andra men inte mig. Risken att någon ska drabbas är mikroskopisk. Ryms jag i ett mikroskop? Tydligen.


I vilket fall så rustar vi för kalas. På måndag smäller det. Ingen fara, Borrelia smittar inte från människa till människa så ingen behöver oroa sig för det.

Jag har lovat göra ett bildspel till en Re-Union för alla Regnbågsfestivalaktivister. Så nu får jag ta tag i det och sluta sitta här och beklaga mig. Livet är fint, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar