tisdag 2 september 2014

Gråt

Det är mitt i natten. Jag halvsitter i en säng på Karolinska sjukhuset och tårarna bara rinner. Tårar av glädje och lättnad.

Jag är opererad. Allt har gått långt över förväntan. Snart kan jag köpa tröjor och skjortor i rätt storlek nu när jag äntligen fått en manlig bröstkorg.

Jag skrev just ett inlägg på min facebook. Lägger ut den texten här i bloggen också.

Jag är priviligierad. Som bor i Sverige där det finns kvalitativ vård att tillgå och där transsexualism är en diagnos med rätten till denna vård. Nyopererad, ödmjuk och innerligt tacksam. Duktiga läkare, narkosläkare, sjuksköterskor och de inte minst viktiga undersköterskor som gör allt för att jag som patient ska ha det bra. Jag känner mig trygg. Stort tack till Plastikkirurgen på Karolinska sjuhuset i Solna.

5 kommentarer:

  1. Hej Love. Vad skönt att se att allt gick bra. Hoppas att din fortsatta läkning också går som planerat. Lycka till med hemresan också. glöm inte knapra tabletter och att ha dom lättillgängliga..be om hjälp allt vad du kan. ta hand om dig/ Love S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Love!
      Ja det var mycket känslor den där första natten.
      Jag har inte alls så ont som jag trodde men tar tabletter till natten. Svårt att hitta en sovställning som är både bekväm och smärtfri.

      Radera
  2. Grattis! Så roligt att läsa operationen äntligen blivit av!
    Mvh Daniella i lund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja det blev lång väntan. Men nu är den gjord och jag är glad och mår mycket bättre än väntat.

      Radera
  3. Åh va härligt! Yey!

    SvaraRadera