onsdag 27 augusti 2014

Förberedelser

Inköpt:
Hårtborttagningskräm
Ärrplåster
Ärrsalva
Kirurgplåster

Resväskan framplockad
Barnvakt ordnad

Dagen före operationsdagen åker jag till Karolinska sjukhuset i Solna.
På kvällen ska jag duscha i någon antibakteriell kräm.Allt hår ska avlägsnas från bröstkorgen och det ska göras med hårborttagningskräm. Rena kläder på. Det blir sjukhuskläder och en nytvättad binder. Sista dagen med binder. 

Jag tänker på det hela tiden. Att jag snart ska slippa bindern. Efter operationen måste jag använda en kompressionsväst några månader för att minska svullnaden. Efter ett tag, hur länge vet jag inte, är det dags för andra operationen. Det kommer att krävas minst två när det gäller mastektomin.

Jag har svårt att tänka på något annat men försöker fokusera. Jag har en del andra saker att göra och det är bra. Men jag är ganska trött. Att vänta tar energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar