måndag 28 juli 2014

Mångfaldspriset 2014

Jag fick ett mail som först gjorde mig yr, sedan lite chockad och nu är jag bara väldigt glad.

"Hej Love!
Vi på Diversityindex har nöjet att meddela att du har blivit nominerad för Diversityindex mångfaldspris 2014 i kategorin Könsidentitet/könsuttryck!

Varje år delar Diversityindex ut sju kategoripriser till personer, företag eller organisationer som har påverkat jämställdhet och mångfald i positiv riktning.

Målet med priset är att lyfta fram de som agerar i bakgrunden och sällan syns, de som ser respekt, acceptans av varandras olikheter, tolerans och dialog som huvudingredienser i ett fungerade samhälle och en starkare svensk ekonomi.

Priset delas ut till mångfaldshjältar inom följande sju kategorier: ålder, kön, sexuell läggning, könsidentitet/könsuttryck, trosuppfattning, funktionsnedsättning och etnicitet.

I år sker prisutdelningen den 19 november i Malmö under Kreativa Skåne eventet och är framöver ett samarbete mellan Sydsvenskan, Region Skåne, Sparbankenöresund, Malmö högskolan och Diversityindex som har tagit fram priset.

Till eventet bjuds omkring 300 personer som representerar näringslivet, kultur, nationella och regionala politiker, debattörer, journalister och opinionsbildare.

Glöm inte att informera om din nominering bland dina kanaler. Ju fler nomineringar du har desto större chans att vinna priset inom din kategori.
Tack!"

Länk till nomineringssidan: Nominera till Mångfaldspriset 2014

2 kommentarer:

  1. Grattis!
    Detta tar du hem.
    Var stolt över nomineringen och bär den med högt huvud.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag ÄR stolt, väldigt glad och överraskad. Men ska jag ta hem det då krävs det nog att många fler nominerar mig. Jag har tuff konkurrens har jag insett nu när jag vet två till som är nominerade. Välförtjänta av priset de också tycker jag. Men det känns fint och det betyder mycket för mig att det finns de som tycker att jag gör något bra.

      Radera