fredag 11 juli 2014

Magplask

Jag ringde till Karolinska sjukhuset för att höra hur det går med kötiden till operation. Jag tänkte att det borde väl vara min tur snart. Pratade med en annan koordinator än den som har hand om transsexuella.

Jag har inte fått rätt information förut, uppenbarligen. Det är bara akuta operationer under sommaren. Jag står med på listan över "kort tid" dvs jag skulle kunna bli uppringd vid återbud. Men återbud på akuta operationer det händer väl aldrig?

Det blir ingen operation den här sommaren.

Jag kan fortsätta bada med tröja. Nyopererad så hade jag inte kunnat bada alls. Efter operationen måste jag bära en kompressionsväst i flera månader.

Jag lider i värmen i lager av binder och tröja. Byter binder flera gånger om dagen och tvättar emellan. Tur de är i något material som torkar på en kvart i solen. Men de skaver, stasar så armarna domnar, är konstant blöta av svett och lämnar fula märken på kroppen.

Varje kväll när vi går in och jag kan ta av bindern blir jag lättad och glad. Med binder är jag konstant på dåligt humör.

Jag hatar att se ut som jag gör. Män har inte bröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar