torsdag 6 februari 2014

Hörselvården

I dag har jag fått välja färg på mina apparater som jag ska ha i öronen. Jag fick välja mellan beige, brun, antracitgrå och svart. Jag valde antracitgrå. De är beställda och brukar anlända ganska snabbt men audionomen har ingen tid till mig förrän i början på mars så jag får vänta till dess. Sedan ställer hon in dem via en dator. Fantastiskt vad tekniken går framåt.

Besöket i dag var ytterligare en lektion i hur mina öron fungerar, hur tinnitus fungerar och hur ljudöverkänslighet fungerar och allt detta i kombination med en viss hörselnedsättning. Allt är inte så enkelt som jag trodde förut.

Något som jag kom att tänka på i dag var hur viktigt det är med bekräftelse. Äntligen får jag bekräftelse på att mina hörselproblem faktiskt finns på riktigt. Det är inget jag fått för mig eller inbillat mig. Det är samma sak med min transsexualism. Den finns, den är på riktigt och när jag blir sedd som den jag är mår jag så oerhört bra. Bekräftelse är viktigt. Jag försöker tänka på det jag också i mötet med andra människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar