lördag 8 februari 2014

Andra sprutan

I går var det dags för andra injektionen med Nebido. Jag var nog en intressant figur för två gånger på rad sticker någon av personalen ut huvudet genom dörren och tittar på mig och drar igen dörren igen. Det var inte samma person båda gångerna. Jag bjuder gärna på det men de såg allt lite lustiga ut. Kunde de inte lika gärna sagt till exempel "Hej Love, vad kul att få träffa dig!"

Sköterskan var en annan än förra gången så jag blev först lite orolig för hur det skulle gå. Men nu var det jag som hade lite mera läget under kontroll så jag visste hur det skulle gå till. Allt gick bra och det kändes ingenting alls. Förra gången spände det i höften så sköterskan fick pausa emellanåt. Kanske var jag mer avslappnad den här gången. Sjuksköterskan försäkrade sig om att jag hör av mig och att jag bokar tid för nästa spruta om tolv veckor.

Esmeralda fick välja två saker ur en kakburk sedan åkte vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar