torsdag 9 januari 2014

Nu kommer notan

Så var det dags att ta konsekvenserna att julens alla goda skinkmackor. Nu kör jag träning på gymmet måndag till fredag och utan frukost. Fettförbränningen blir bättre om man tränar på fastande mage. Så fort jag kommer hem dricker jag en smoothie med kvarg, banan, ägg och blåbär. Sedan är det dusch och efter duschen blir det frukost. I dag äter jag havregrynsgröt. Slut med kvällsmackor. Frukt blir bra istället. Ingen pasta, ros eller potatis. Kött, fisk och grönsaker på tallriken.

Nu kör jag stenhårt! Säger jag och skrattar gott.

Det har varit trassligt att ordna med resorna till Solna tur och retur men nu verkat det äntligen lösa sig. I går fick jag förresten ett brev från Könsidentitetsteamet. Det var en kopia på remissen till Karolinska Universitetssjukhuset, Kliniken för rekonstruktiv kirurgi. I fältet för diagnos står det: Transsexualism F64.0. Detta gjorde att jag log och småskrattade resen av dagen. Det gör jag nu också när jag läser det igen. Jag är transsexuell och väldigt stolt och glad över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar