måndag 25 november 2013

Öppna dörren!

Jag är verkligen på riktigt klar! Min utredning är färdig och jag är konstaterat transsexuell. Jag måste påminna mig själv. Ett år kändes som en evighet för ett år sedan.

Nu har det blivit tvärstopp på min fortsättning. Stoppet heter Endokrinologen. Remissen anlände i torsdags. I senaste samtalet med Endo sa läkaren att hon skulle ringa mig "så fort remissen anlänt". Jag ringde i fredags och påminde. Inget telefonsamtal. Jag ringde i morse och påminde. Fortfarande inget samtal.

Jag ska ringa igen i morgon och då ska jag fråga hur länge jag måste vänta och att jag förväntar mig ett svar på den frågan samma dag.

Jag kan inte inleda min Testosteronbehandling förrän Endokrinologen skrivit recept samt skickat intyg på behandlingen till min vårdgivare. Testosteronsprutan ska ges av sjukvårdspersonal. Så nu står allt stilla. Jag ser tecken från min kropp på att min Testosteronnivå är nere under fotsulorna ungefär och jag gillar det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar