söndag 17 november 2013

Lång väntan

Läkaren frågade mig varför jag har väntat så länge. Jag svarade att det har jag också funderat på. Jag vet inte. Men jag tror inte jag förstod vad det handlade om.

När jag tänker tillbaka på mitt liv så har jag haft så många tecken hela tiden. Det kanske verkar som jag är dum som blundade så hårt. Jag tänkte nog att att transsexuell det händer andra men inte mig.

Nu ser jag transsexuell som något fint, något bra, något speciellt. Men förut tänkte jag inte så. Budskapet jag fick som barn när det gäller transpersoner var något helt annat.

Jag vill tänka tänka lite längre på det här med läkarens fråga. Den blev också en bekräftelse. Jag föddes som transsexuell, jag varit det hela mitt liv. Någonstans måste läkaren också ha kommit underfund med det. Så jag blir glad när jag tänker på att han frågade så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar