torsdag 17 oktober 2013

Sista psykologbesöket!

I dag blev det tester hos psykologen. Det var lite inslag av "IQ-test", ord jag skulle förklara eller para ihop, räkneuppgifter, siffror och bildserier.

Jag fick bygga mönster med klossar. Undrar om jag klarar nivån för skolmognad? Jag klarade alla klossmönster utom det sista som var helt omöjligt att begripa hur de fått ihop.

Jag fick räkna upp siffror och med mitt minimala närminne blev det snabbt helt omöjligt. Jag tror jag klarade max fyra siffror. Samma sak med räkneuppgifter. När det blev för mycket detaljer gick jag bet. Att räkna upp siffror baklänges var också svårt. Jag glömmer så fort.

Före testerna förklarade psykologen att det går ut på att på att se hur pass väl jag klarar stress för att se ifall jag kommer behöva någon samtalskontakt kring min könskorrigeringsprocess. Var inte det lite sent? Det har redan gått 11 månader sedan utredningen inleddes.

Resultatet vet jag inget om. Jag antar att de måste sammanställas och jämföras med någon form av manual.

Nu är jag klar hos psykologen. Det var sista besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar