söndag 27 oktober 2013

Dokumentär

Producenten ringde i slutet på veckan och meddelade att de just nu arbetar med redigering av dokumentären om mig. Han sa att han är väldigt nöjd, att den kommer bli riktigt bra och han berömde oss för att vara "professionella". Det var inte illa.

Han berättade också att redaktionen eller chefen eller vem det nu var bestämt att flytta fram starten av serien. Istället för januari blir det juli. Det betyder att de första inspelade avsnitten kommer vara ungefär 1,5 år gamla när de sänds. Tanken med det är att i juli visas mest repriser och då är det bra att erbjuda något helt nytt.

Jag är inte helt övertygad om att folk är så intresserade av att börja följa en ny serie mitt i semestern och sommaren. Men jag antar att det går att se serien på SVT Play också.

Producenten pratade lite om att följa min process men det skulle förankras någonstans först. Jag har inte hört något mer om det så det blir nog inte av. Frågan är fri för den som känner någon som vill filma. Jag kan tänka mig att den filmen skulle kunna användas både informativt för allmänheten men också i undervisningssyfte för alla som har för avsikt att arbeta med människor.

Men skynda på, för snart sätter allt igång. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar