torsdag 5 september 2013

Krisläge

Kan någon vara så snäll och stänga av mig och ställa mig i ett skåp för förvaring i ca 4 månader? Transvården är försenade ungefär den tiden och utan Testosteron vill jag inte finnas till.

På tisdag tar mitt Testosteron slut. Jag kommer inte få några hormoner på flera månader vilket innebär att fel sorts hormoner kommer ta över min kropp under den tiden. Jag klarar inte det. Inte nu när jag för första gången i mitt liv fått uppleva hur det känns att må bra. Varför ska jag fråntas det under flera månader? Det är grymt och omänskligt.

2 kommentarer:

  1. What?? Varför gör di på dette viset? Vad har hänt?? Bugg i utredningen eller testosteronbrist i hela sjukvårdsmaskineriet eller någon remiss som fastnat under en pappershög eller VAD? Det här gör mig lite mörkrädd...
    / Mio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läkarna arbetar bara en dag i veckan på Könsidentitetsmottagningen. De hinner inte ta emot patienterna. Därför blir det försening på försening. Nu ligger de 3-4 månader efter och eftersom resurserna är för små kommer det antagligen bara öka i tid. Nu har de börjat ta emot även på kvällstid annars hade vi väl snart varit uppe i årslånga förseningar.

      Radera