tisdag 3 september 2013

Inspelningsdag 2:3

Ännu en fantastisk dag är till ända. Det betyder att i morgon är det sista dagen och det känns lite sorgligt men nu vill jag fokusera på hur spännande och lärorikt det varit och hur fint det varit att samarbeta med inspelningsteamet.

För att få allt att stämma så har vi fått agera lite också efter instruktioner och det tyckte jag var kul. Jag måste verkligen börja med teater igen. Eller ännu hellre film. Men hur lätt är det att få chansen att vara med på? Vi har nog blivit lite bortskämda de här dagarna.

Jag kommer aldrig glömma detta, det blir ett fint minne för livet. Får jag chansen någon gång så gör jag det gärna igen.

2 kommentarer:

  1. Ser verkligen fram emot att se programmet. Vet du när det ska sändas?
    Det är så sant, att det är viktigt att vi syns i samhället, för att fler ska våga ta steget och slippa må dåligt i onödan. Sedan är det naturligtvis inte alla som vill synas, men varje ts-person som är öppen bidrar med en liten bit. Själv har jag inte kommit så långt ännu, hoppas dock jag vågar mig ut ur garderoben snart.
    / Mio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mio!
      Jag tror att serien kommer börja sändas i januari, på SVT1. Exakt vilket program jag kommer vara med i vet jag inte än men det kommer jag meddela i bloggen så snart jag vet.

      Det är inte så farligt att ta sig ut men det är klart att nu har jag haft en väldig tur med min omgivning. Det är inget jag kan garantera att alla har och det beklagar jag verkligen. Men med öppenhet blir vi mer synliga och mystiken kring att vara transsexuell skingras och då tror jag också fördomarna gör detsamma och det kommer bli bättre för oss alla.

      Radera