söndag 25 augusti 2013

TV

Jag och dottern ska vara med i en minidokumentär på TV. Det är UR som ska göra en serie om familjer. Ett TV-team från Stockholm kommer vara hemma hos oss under tre dagar. (Inte dygnet runt förstås.) Det blir allt från tidigt på morgonen till sent på kvällen.

Ena stunden tänker jag att det är nästan overkligt att just vi ska vara med och funderar på om det kan vara så intressant, samtidigt tänker jag att jag skulle gärna sett en dokumentär om familjer som är ungefär som vi.

Om jag är nervös? Både ja och nej. Det som oroar mig mest är att jag ska bli stel och onaturlig när jag har en kamera som ser mig. Jag måste verkligen koppla bort det. Men hur gör man det? Hur gör skådespelare, eller folk som jobbar på TV? Något jag avskyr är det där där fåniga leendet som lätt tittar fram på folk som ska låtsas som det regnar. Så irriterande. Jag vill inte se ut så.

Tänk om jag får hjärnsläpp och inte lyckas formulera en enda vettig mening på dessa sju till tio minuter som filmen ska vara?

Men vad spännande och intressant det ska bli att få vara med och se hur en dokumentärfilm spelas in. Närmare kan man knappast komma.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Kul! :)
    Det programmet vill jag gärna se så lämna en liten hint den dan du vet att det ska sändas.

    Hälsningar
    Alex K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det ska visas i januari. Men jag säger till när det närmar sig.

      Radera