onsdag 28 augusti 2013

Rösten och resten

Dagens gympass avklarat. Fått i mig en härlig smoothie. Så himla gott det kan vara med ägg, banan, kvarg och blåbär. Fortfarande träningsvärk i magen men jag bestämde mig för att bara stå ut så det blev situps ändå i dag. Jag gillar att jag klarar det fast det gör ont. Det kallar jag självdisciplin även om du kanske tänker dumhet.

Och där blev dagens första möte inställt. Blev uppringd av den jag skulle träffa som snörvlade och hostade. Med tanke på nästa veckas planer vill jag inte riskera att bli sjuk så vi bokade om tiden. Det gör inget, jag kan uträtta ett annat ärende istället.

I eftermiddag ska vi till Malmö. Lång resa och det blir lite senare än vad som är bäst för oss med tanke på dotterns nattning men det får gå. På tal om senare så blev det lite senare i går också. Vi sjöng singstar och det är så svårt att sluta. Jag slog rekord med Uno Svenningssons Under ytan. Trodde det var omöjligt. Jag hade redan alla rekord på listan men i går åkte jag rakt in på första plats! Gissa vem som for runt i allrummet och skrek som en tok. Nej det var inte jag, det måste ha varit någon annan som bara råkade vara lik mig.

Samtidigt gör jag bottenrekord på väldigt många låtar så min röst är inte särskilt stabil. Det blir nog övning på logopeden om jag inte ska förstöra rösten. Men vem vet, jag kanske blir en sån där skön radiopratare så småningom. Med raspig röst som smeker alla nattvakna öron. Haha. Jag skojade bara.

Men helt ärligt önskar jag att jag kunde sjunga, rent. Eller iaf personligt och tilltalande. Vad kul det hade varit att sjunga i ett band. På gamla dar. Nej nu tänkte jag inte riktigt Tommy Körberg och gubbarna utan snarare Kent, eller kanske Danny Saucedo eller Magnus Uggla. Hm kanske inte Magnus Uggla. Tycker du jag är för gammal för pojkband? Inte alls. Jag blir aldrig för gammal. Inte du heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar