torsdag 29 augusti 2013

Inne eller ute

Här går en annan och beställer dyra handsydda skinntossor med kattprinsessor för att ungen ska ha inneskor i skolan så kommer hon hem och säger att det måste vara riktiga skor, sådana som man kan ha ute.

Jaha tänker jag, inneskor som man kan ha ute? 


Men då är det ju inte inneskor. Ska ni ha inneskor eller uteskor? undrar jag.
Det ska vara inneskor fast man måste kunna gå ut med dem, svarar dottern.


Varför då? frågar jag.
För att det är bråttom om brandlarmet börjar tuta, svara dottern.
Men det kan väl inte hända så ofta? fortsätter jag. 


Så det ska alltså vara inneskor som man kan gå ut med ifall brandlarmet går? frågar jag.
Ja just det, svarar dottern. Och fortsätter med att upplysa mig om att då är det bråttom så då hinner man inte få på sig skorna.

Men på vintern då, vad ska ni ha för inneskor ifall det är snö? frågar jag.

Är jag jobbig nu eller har skolan inte tänkt klart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar