torsdag 1 augusti 2013

Borrelia

Förra kuren med penicillin hade inte tillräcklig effekt. Nu blir det krafttag med ny medicin i form av tetracyklin. Låter som en fisk. Simma lugnt och sätt i dig alla borreliabaciller skyndsamt tack.

Jag är yr. Det snurrar hela tiden trots att jag sitter ner. Svårt att skriva när man åker karusell.

Läkaren sa att jag har ett bra hjärta, starkt. Du måste träna en del sa hon. Sedan påpekade hon att jag har skäggväxt. Jag blev överraskad. Ja män brukar ha det. Sedan frågade hon vilket kön jag har i hjärnan eller något sånt konstigt. Vet inte om det var språkförbistring eller om vi missförstod varandra. Jag fick vara tydlig. Jag är transsexuell och jag har gått på Testosteron i snart nio månader förklarade jag pedagogiskt. Hon log. Jag föddes som kvinna men jag har en manlig könsidentitet fortsatte jag.

Sedan testade hon mitt blodtryck och konstaterade att pulsen inte hänger med riktigt när jag reser mig upp och det kan vara därför jag blir yr. Men jag blir yr även när jag ligger ner.

Hon skulle skriva ut medicin som även når in i hjärnan och menade att vi måste agera snabbt för att det inte ska förvärras.

Jag vill kasta paj på hela könsidentitetsteamet i Lund. Jag hatar att behöva hålla på och förklara mig hela tiden. Fattar ni vad ni utsätter oss transsexuella för när ni drar ut på allt i evigheter och helt i onödan? Jag vill ha min mastektomi nu meddetsamma och jag vill ha mitt nya personnummer. Jag orkar inte mer kränkningar vare sig de sker av misstag eller medvetet och jag står inte ut med alla konstiga frågor och att bli felkönad hela tiden. Ge mig rätten till min egen identitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar