fredag 26 juli 2013

Regnbågsfestivalen

I går var det arbetsmöte på RFSL för ledningsgruppen. Även om det kändes splittrat så blev till slut en produktiv kväll där vi fick en del gjort.

Jag är så blandad i det jag känner. Ledsen över att det är slut och fundersam över hur mycket som hade kunnat göras annorlunda. Inte minst min egen insats som inte alls blev som jag tänkt, men både mycket bättre och större och samtidigt mycket mindre.

Jag har fått göra saker som jag inte ens visste att jag kunde men jag har också fått avstå att göra sådant som jag trodde att jag var bra på. Dessutom har jag många gånger överraskats över vilken kapacitet andra besitter.

Livet tar mer tid än jag egentligen kunnat föreställa mig. Men jag är glad och tacksam över allt jag fått uppleva. Inte minst när jag tänker på alla människor jag fått möta.

Det är trevligt att jobba tillsammans. Just därför gillar jag det där med föreningsliv. För vem vill ro en båt helt ensam? Inte jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar