söndag 12 maj 2013

Sommartider hej hej

Barnet somnar halv elva. Jag vaknar kvart i fem. En som vill vara uppe sent och en som vaknar tidigare för varje dag. Detta är inte bästa årstiden för oss. Mörkläggningsrullgardiner har brister eller är det meningen att man ska tejpa fast dem i väggen varje kväll?

Söndag är upploppet inför måndagen. Veckans mest onödiga dag i dag. Med tanke på de två senaste veckornas halveringar av arbetsdagar vill jag ha tre måndagar på rad nu. Kan jag få det?

Så undrar jag hur jag ska göra när jag känner mig överkörd. Jag har väldigt svårt för personer som "hunsar" med mig och mina resurser. Fast jag försöker släppa det så irriterar det ändå som en liten sten i skon.

I går skulle jag klippa gräset. Inte så lätt när ena handtaget gått av. Jag kämpade med att laga temporärt men jag saknar material och svetsa en gräsklippare fylld med bensin kanske inte ens ett proffs vill ge sig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar