lördag 18 maj 2013

Det kliar och sticks

Drömde att jag skulle vara med på något arrangemang och åkte hemifrån. Väl där upptäcker jag att jag glömt bindern. Panik.

Det är så grymt att väntan är så lång på operation. Jag kommer inte få remiss förrän i december och då ska jag först kallas till undersökning och efter det bokas tid för operation. Det kan ta flera månader.

I går var det varmt och jag höll mig mest inomhus. Det går inte att vara ute med flera lager kläder på sig när det är 28 grader. Bindern underst gör att svetten bara rinner.

Hela ryggen har blivit hårig och dessa strån fastnar i binderns pyttehål (väven är sådan) och när jag rör mig drar det i håren och det kliar och sticks.

Här hemma i skogen använder jag min vardagsbinder och den är minst en storlek för stor. I går hade jag bara en tajt t-shirt över. Skön känsla när det spänner lite över mina nya armmuskler.

Jag behöver inte anstränga mig för att passera bland grannarna här ute i skogen. Får se om jag kommer känna mig lika trygg vid badet på andra sidan vägen. I går började vattnet fyllas på såg jag när jag varit på gymmet och tränat. Jag har för mig att grindarna till bassängområdet öppnas 1 juni. Uppvärmningen startar nog inte förrän vid skolavslutningen men blir det några varma dagar så blir det ändå varmt i vattnet. Jag älskar att bada!

Väntar för övrigt på min nya binder. Hoppas den kommer nästa vecka. Lång leveranstid eftersom den skickas från Thailand. Samma binder kan kosta det dubbla om den beställs från Europa eller USA.

Gräsklipparskrället har gått sönder så nu växer gräset snabbare än skägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar